Nuffnang Ads

Thursday, November 17, 2011

Tentang Semoga...

Seperti yang saya katakan sebelum ni. Minggu ini adalah minggu yang sangat mencabar. Mencabar segala perasaan dan kesabaran yang ada. Emosi bertingkah bertukar-tukar dan bercampur baur. Sesuka hati nak berubah tapi okay saja. Semoga saya selalu dalam keadaan bertenang.

Kerosakan yang berlaku di rumah baru-baru ini tersangatlah mencabar kewibawaan saya sebagai seorang manusia yang tak berapa nak penyabar. Betapa syaitan-syaitan yang direjam itu tidak berjaya untuk mengipas amarah di dalam hati saya untuk menjadi seekor singa mahupun harimau apa lagi dugong. Saya kata pada emak lebih baik saya diam, diam dan diam sahaja. Sebab kalau mulut saya terbuka dan mula bersuara saya takut bukan barang di rumah saja yang rosak tapi satu blok flat tu runtuh. Sekian, terima kasih. Usaha saya berjaya. Semoga saya sentiasa berjaya menyabarkan diri ini.

Minggu ini juga saya mengharapkan ada rezeki yang datang. Kalau pun ianya tak datang bergolek-golek, dia datang bertatih-tatih pun saya dah bersyukur sangat. Apa saja limpahan rezeki yang Dia berikan pada saya waktu dan ketika ini hanyalah untuk baby saya. Itu saja yang saya fikirkan. Satu persatu peluang yang datang saya letakkan di satu situasi yang memungkinkan saya untuk tidak terlalu berharap tapi tetap disertakan dengan usaha yang saya mampu. Semoga Dia melimpahkan rezekiNya ke atas saya, dia dan baby. Amin~

Semoga rezekiNya sentiasa ada untuk saya. Tak perlu kaya raya, cukup hanya dengan sederhana.

0 comments: