Nuffnang Ads

Wednesday, November 16, 2011

Manisnya Air Gula Itu.


Minggu ini adalah minggu yang sangat mencabar. Mencabar minda, hati, perasaan, emosi dan segalanya. Tapi apa yang perlu dalam diri cuma tahap kesabaran yang harus ditinggikan. Bukan makin direndahkan.

Bermula dengan check up pada 14hb yang lepas. Saya terlebih naik berat badan daripada yang sepatutnya. Nurse menetapkan hanya 2kg sebulan tapi saya naik berat 2.8kg. Saya tak faham macam mana kita nak kawal berat? Kalau saya tak makan dan kurang berat nanti kena jugak. Saya naik berat pun saya tetap jugak kena. Dan saya lebih tertekan bila saya diwajibkan untuk minum air gula balik pada 18hb ni. Ya Allah macam nak ketuk kepala nurse tu dengan buku pink.

Saya dah menadah tangan bersyukur sangat-sangat bila keputusan air gula saya yang lepas normal. Nurse klinik Sekinchan tu dah cakap saya takkan minum air gula lagi. Tapi kat PJ ni masih kena jugak. Itu pun dia cakap kalau masih normal lagi dia nak try check guna benda lain pulak. Eh apa yang kau tak puas hati sangat kalau aku takde kencing manis nih? Heeeeee~

Saya masih mampu menahan kemanisan terlampau yang bagaikan seguni gula tumpah ke dalam secawan air kosong. Tapi saya tak mampu nak menahan loya dan pening yang akan berkunjung tiba sejam selepas tu. Saya nak standy by air masak banyak-banyak. Help~

0 comments: