Nuffnang Ads

Tuesday, November 22, 2011

Malaysia Menang Lagi.


Macam-macam status yang keluar kat home facebook malam tadi. Orang update tak berhenti-henti daripada sebelum, sepanjang sampailah habis perlawanan. Semuanya gara-gara perlawanan akhir bola sepak Sukan Sea diantara Malaysia dan Indonesia. Termasuklah saya. Heee saya tulis 'harimau makan garuda goreng kunyit..aummmm'

Tak payah nak cerita banyaklah kalau dah sebut siapa lawan Malaysia tu. Fanatik yang dramatik. Tak dapat tiket masuk stadium pun boleh bakar kaunter. Kalau kalah? Bukan kalau lagi dah. Memang dah kalah dah pun. Sedangkan lagu negara kita pun dia tak hormat, langsung tak berdiri masa bendera Malaysia dinaikkan. Apa lagi bila diorang bakar bendera Malaysia tu kan? Kita nak rasa pelik tak? Rasa meluat dan menyampah lagi ada.

Kita pun bukan tak pernah kalah tapi akal kita masih waras daripada terjebak dengan benda-benda yang melibatkan sensitiviti macam tu. Paling-paling pun, bakar kerusi dan baling mercun jelah kot. Heee~ Tak adalah sampai nak memalukan negara sendiri di mata negara luar sampai tahap macam tu. Entah apa yang diorang bengang dan tak puas hati sangat dengan negara kita entah. Tak boleh terima lah tu dah kalah berapa kali dengan Malaysia kan.

Apa pun provokasi yang diorang semua buat, dah buat dan bakal buat. Kemenangan dan pingat emas dah pun termaktub memang milik Malaysia. Pemain-pemain kita pun dah balik ke tanahair. Buat apa pun tak guna. Jadi tak payahlah diorang nak lebih-lebih sangat. Its just a game. Its normal. Yang tak normalnya bila dah kalah tapi tak boleh terima lepas tu meroyan sampaikan laman web Malaysia pun habis kena godam disebabkan dengki dan busuk hati orang-orang yang kalah dan tak normal tu. Cerita banyak pun tak guna sebab Malaysia yang menang dan dapat pingat emas!

Tahniah Malaysia! I Love Malaysia!

0 comments: