Nuffnang Ads

Tuesday, November 1, 2011

Makannnnnnnn

Tuhan telah membuka satu peluang kepada saya untuk sesuatu. Sesuatu yang saya sangat suka. Apa dia? Sesuatu itu ialah MAKAN.

Apakah yang dimaksudkan dengan makan? Sesungguhnya saya tak peduli walau apa pun maksud yang ada disebalik makan sebab yang lebih penting sekarang adalah saya boleh makan. Makan tu best. 

Kenapa? Sejak daripada dulu lagi saya agak berjimat bila nak makan kat luar di waktu bekerja. Selagi boleh jimat saya akan jimat. Apa lagi sesudah pindah ke Putrajaya. Walaupun dikhabarkan bahawasanya setiap bangunan telah diberikan subsidi dan para pekerja akan dapat makan dengan harga yang murah tapi ianya masih memerlukan saya membawa duit bila pergi ke cafe tersebut. Jadi? Kau tak payah nak berbahasa karangan sangat boleh tak?

Okay, bila dah pindah ni ofis bahagian saya semuanya telah disatukan di dalam satu tingkat. Malang bagi saya yang sering hilang sebab nanti akan mudah kantoi. Okay okay bahagian yang sebelah sana tu dia ada buat satu kutipan untuk pantry yang berjumlah RM20 seorang dan terbuka kepada sesiapa yang mahu join. Kalau tak nak pun tak apa. Kebaikannya adalah saya boleh makan apa saja makanan yang ada di dalam pantry tersebut! Tak kira pagi, tengahari, petang mahupun malam. Eleh macamlah kau rajin sangat nak stay sampai malam. Haaa menarik bukan? Saya memang tertarik.

Maka dengan pantas saya telah membayar RM20 pada tukang jaga duit dan dengan segera saya telah memakan nasi lemak, biskut, kuih cara dan cekedis-cekedis yang ada tanpa rasa segan silu. Eh aku bayar tau? 

Itulah jalan yang Allah permudahkan pada saya. Mungkin ini salah satu jalan untuk saya lebih berjimat di masa akan datang. Bukan mahal pun kan. Alhamdulillah untuk ruang dan peluang.

0 comments: