Nuffnang Ads

Tuesday, November 15, 2011

Dah Lepas Tapi Boleh Lagikk

Dah terlambat ke saya nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha? Memang dah terlambat dah pun tapi tak apalah. Saya tak punya ruang dan waktu untuk mengucapkannya tepat pada waktunya ketika itu.

Saya pulang ke kampung lebih awal waktu itu. 3 hari sebelum raya atau lebih tepat lagi malam Jumaat pada 3hb 11 tu saya dah sampai ke rumah di kampung. Hari tu adalah hari emak mengadakan kenduri doa selamat 7 bulan untuk saya. Emak upah orang untuk masakkan nasi ambeng, rojak dan air cendol untuk orang-orang surau. Disebabkan dengan confirmnya dia memang tak sempat balik masa Raya Haji tu jadinya saya nekad untuk balik malam tu jugak. Rasa ralat sangat kalau saya tak merasa makanan kenduri doa selamat untuk baby saya sendiri. Akhirnya separuh talam tu habis kat saya sorang je. Mak cuma temankan dan makan sikit je. Sedapnya nasi ambeng!

Hari Raya Aidiladha dilalui seadanya. Sekadar berkunjung ke rumah pakcik saya kat sebelah rumah tu je. Ketiadaan suami di sisi untuk Hari Raya Aidiladha pertama ini agak memberikan kesedihan tapi boleh kawal lagi. Dan lepas Isyak saya terus bergegas pulang ke KL menunggu kepulangan dia dari Sabah.

Dia cuti seminggu. Saya? Tiba-tiba cuti jugak. Ehh?

0 comments: