Nuffnang Ads

Tuesday, November 1, 2011

Cerita Dari Putrajaya Ke Jalan Klang Lama

Semalam saya menangis. Menangis sebab ingatkan balik rumah lambat. Bila kawan yang saya tumpang tu sms cakap dia nak balik pukul 7.00 petang serta merta drama air terjun Niagara bermula. Kawan saya gelak. Okay mari gelak beramai-ramai. Memang diorang tanya itu ini tanda ambil berat. Tapi yang peliknya lagi diorang tanya lagi kuat saya menangis. Eh diorang gelak lagi? Nasib baik printer sebelah ni berat jadi saya tak larat nak angkat. Kalau tak diorang semua dah kena baling dengan printer tu.

Tapi tapi tapi. Tiba-tiba kawan saya tu telefon cakap nak hantar saya balik dulu. Ehh tiba-tiba air terjun Niagara surut terus. Serba salah pun ada bila dia cakap dia kesian kalau saya tunggu lama jadi dia hantar saya dulu lepas tu datang ofis balik. Tapi bila kitorang tengok hujan lebat ribut petir melanda Putrajaya semalam dan ditambah dengan sedikit kesesakan lalu lintas, kawan saya tu tak jadi nak patah balik. Lepas hantar saya kat Pantai Dalam dia terus balik rumah. Hahaha hilang terus rasa serba salah aku.

Semalam saya lapar sangat. Pagi tu dah makan nasi goreng yang banyak lepas tu beli kuih 3 ketul. Tapi saya masih lapar. Jamil bagi saya roti 2 bungkus. Eh lapar jugak lagi? Saya tahan je sampai balik rumah. Lepas siap solat Maghrib semua saya terus tung tang tung tang kat dapur. Daripada tengahari lagi saya dah terbayangkan 3 ketul kepak ayam yang masih ada dalam freezer. Apakah nasib kepak-kepak ayam itu?

Selamatlah sudah kepak-kepak ayam tersebut berada di dalam periuk menjadi sup kepak ayam. Saya buat pekat sikit lepas tu hanguskan sikit bahan-bahan tumisan tu supaya rasa dia lebih terasa. Bawang merah tu pun dah jadi macam bawang goreng. Tu yang buat lagi best. Dua kali tambah tanda kelaparan yang kritikal dan pujian kepada diri sendiri sebab rasa sup tu macam sedap sangat. Biarlah aku nak puji diri sendirikkkk~


Hari ni saya bawa bekal ke ofis. Masih ada lagi 2 ketul kepak ayam yang memang saya tinggalkan untuk hari ni. Bangun pagi-pagi tadi terus panaskan. Jimat sikit makan tengahari nanti.

0 comments: