Nuffnang Ads

Wednesday, November 16, 2011

Bila Saya...

Seronok kan bila ada orang yang prihatin dengan kita. Sentiasa bertolak ansur. Memahami situasi dan saling membantu. Saya tak nak orang kata saya cuma tahu nak tarik perhatian atau tagih simpati orang. Tapi saya percaya orang yang ikhlas boleh nampak sedalam mana kejujuran dan keterbukaan kita dalam berterus terang.

Bila saya lapar, ada saja yang menghulurkan jajan, kuih muih, nasi lemak dan sebagainya.

Bila saya takde duit kecik nak bayar tol balik kerja, ada saja yang baik hati menghulurkan duit kecik untuk didahulukan.

Bila nampak saya menangis sorok-sorok, mesti ada yang bertanya kenapa dan mengapa walaupun ada yang gelak dan ejek bila tengok saya dok meleleh air mata.

Kadang-kadang saya rasa bertuah dan bersyukur sebab dijadikan satu-satunya perempuan yang ada di dalam ofis ni. Walaupun selalu kena buli tapi sikap prihatin dan ambil berat abang-abang, pakcik-pakcik, bapak-bapak, atuk-atuk yang ada kat sini sangat okay. Memang ada yang tak berapa okay tapi biarlah diorang dengan sikap masing-masing. Selagi hidup saya tak kena kacau saya okay saja.

Dia kata saya manja kat ofis. Mentang-mentang perempuan sorang. Heeee~

0 comments: