Nuffnang Ads

Monday, October 31, 2011

Yahoo Saya Dah Ada Blender!

Saya tak suka masak. Haaa kalau saya belum kahwin ada tak lelaki atau mak mertua yang berkenan bila dengar statement saya tu? Haha ada saya kesah? Sebab saya dah kahwin. Heeee~

Sejak saya kahwin saya sentiasa cuba untuk belajar. Macam-macam resipi yang saya print daripada internet. Kadang-kadang tanya kat mak. Tak boleh tanya selalu sebab nanti mesti kena perli, sindir dan kutuk. 'Tuela dulu tak nak belajar..sekarang baru kelam kabut..' Reaksi saya? Hehehe saja.

Bila belek-belek dan belajar satu-satu resipi tu bila saya tengok ada yang kena kisar halus mulalah saya rasa tak best. Sebab rumah saya tak ada blender. Sadisss~ Mula-mula tu ingat ala boleh je kalau pakai lesung batu. Tapi bila dah lama-lama barulah terasa betapa pentingnya blender tu untuk berada di dapur rumah. Dalam bercerita dengan emak pasal resipi-resipi tu tiba-tiba termasuk bab blender. Tau apa emak saya cakap?

'Tak payah beli..ambik je yang kat rumah ni..tak pakai pun..' Hehehehe saya sengih. Yahoo.com! Baik mak, esok jugak saya balik kampung! Mula-mula tu terfikir jugak mak ni nak bagi macam tu banyak la pulak blender kat rumah kampung tu kan? Rupanya mak ada 3 blender sebab beli masa kenduri kahwin saya dulu. Ada beberapa kesilapan teknikal yang membuatkan mak salah sangka pada blender lama dan kemudian terbeli lagi sampai dua. Sekarang rumah saya dah ada blender. Haha ada aku kesah kalau kau tak heran?

Mak, diorang semua cakap nor yang mintak. Padahal tak kan mak kan kan kan? Mak yang ikhlas nak kasik. Arghhhh diorang semua jeles. Sebab mak diorang tak kasik diorang blender.

0 comments: