Nuffnang Ads

Thursday, October 20, 2011

Ombak Dalam Perut

Suka hati sayalah nak kan cerita pasal baby saya. Ni kan blog saya. Dalam perut saya ni baby saya. Biarlah saya nak cerita. Heeee~

Sejak Isnin lepas saya memang tak makan nasi sampailah semalam. Saya tak lalu nak makan sangat bila tangan sakit tu. Balik kerja je saya terus masak nasi dan lauk telur masak kicap. Campak je apa yang ada tapi menjadi. Itu yang kita mahu bebeh~

Lepas makan adalah waktu yang saya kena berjaga-jaga sekarang ni. Sebab baby saya jadi cergas dan terlebih aktif. Selesai mandi dan solat saya cuma bersantai di depan tv sambil berbaring. Tahu apa yang saya rasa dan nampak? Demi Allah, sayalah antara manusia dan wanita yang bertuah kerana diberikan anugerah seindah ini.

Mulanya saya tak hiraukan pun bila tendangan dan pergerakan baby terlalu agresif tapi bila dah terlebih sangat tu saya pun baring menelentang dan perhatikan perut saya. Saya nampak perut saya bergerak! Warghhh tolong! Saya nampak kulit saya bergerak! Macam ombak! Eh apakah ini? Kejap saya nampak tiba-tiba kulit perut saya timbul kat sini. Kejap lagi kat sana. Kejap lagi kat sinun. Perut saya beralun-alun macam penyokong Selangor buat ombak bila player dia dapat score.

Hahahaha saya gelak, gelak dan gelak bila tengok. Rasa macam nak menangis konon touching tu memang ada tapi saya lebih kepada geli hati. Lagi saya usap, kacau dan respon dengan pergerakan dia lagilah dia berombak-ombak. Aduhai sayang Mummy. Tecik-tecik lagi dah buat perangai comel eh?

Tapi sayangnya saya melalui semua itu seorang diri. Hmmm~

0 comments: