Nuffnang Ads

Saturday, October 22, 2011

Makan Itu Nikmat

Sejak saya kat Raub ni saya cuma tahu makan, makan dan makan. Sesungguhnya tiada yang lebih best selain daripada makan. Dah lama saya tak makan sebanyak ini. Kekurangan selera kerana tinggal sendirian disamping tak punya kawan untuk bersuka ria tentang makanan.

Daripada tengahari tadi saya dah terlebih makan waktu lunch di Marrybrown. Saya ambik menu burger yang double. Tak campur dengan kentang goreng dan tambahan coleslaw. Tak kira lagi saya curi makanan orang lain. Rasa bubur ayam Nad, makan roti cheese Kak Faiz, colet mashed potato Kak El, rasa ayam goreng Linda. Makan dengan penuh semangat!

Bila sampai ke tempat show, saya makan lagi pisang goreng. Lepas tu makan pulak mee goreng yang ditaja oleh Ayu dan emaknya. Tiba-tiba diorang cakap orang kampung dah masakkan ikan patin masak tempoyak. Haa silap besarlah kalau sebut lauk tu dengan saya. Perut dah penuh pun saya akan makan lagi demi untuk memenuhkan lagi ruang yang masih ada. Akhirnya saya tersandar di dalam kereta sebab dah mula rasa mengah dan semput sebab perut dah terlalu penuh.

Sesungguhnya makan itu adalah nikmat. Kan ke nurse suruh saya tambah berat badan 2kg sebulan bermula minggu ni? Jadi bukan salah ibu mengandung. Sekian.

0 comments: