Nuffnang Ads

Thursday, October 13, 2011

Hanya Dia Yang Tahu


Bukankah Allah itu Maha Mengetahui? Tiada apa yang Dia tidak tahu. Tiada apa yang terlepas daripada pandanganNya. Tiada apa yang dapat lari daripada pengetahuanNya. Sesungguhnya Dialah yang Maha Mengetahui.

Dia tahu apa yang kita mahu. Bahkan dia tahu apa yang kita tak tahu. Tapi walaupun Dia tahu apa yang kita mahu, Dia mahu kita meminta dan berdoa sendiri. Mintalah apa saja. Pasti akan dimakbulkan. Ada orang pernah berkata dengan saya, kadang-kadang doa yang tak baik tu pun Allah makbulkan apa lagi doa-doa yang baik. InsyaAllah akan diperkenankan. Cuma satu je. Jangan pernah berhenti meminta dan berdoa padaNya. Jangan pernah berhenti mengingatiNya. Dia tak pernah melupakan kita, cuma kita je yang selalu melupakan Dia.

Saban hari saya berdoa dan meminta. Ini bukan meminta-minta sesuatu seperti kita tidak mampu atau malas berusaha. Saya meminta dengan Yang Mencipta saya. Yang memberikan segala ujian dan dugaan. Yang Maha Mengetahui segala apa yang tersirat dan terbuku dalam hati saya. Saya berusaha dan berikhtiar. Doa saya, Dia perkenankan segala usaha saya, Dia izinkan segala ikhtiar saya dan Dia makbulkan segala doa dan niat baik saya. Kerana segala-galanya hanya untuk bahagia.

0 comments: