Nuffnang Ads

Monday, October 10, 2011

Check Up Lagi

Berat saya tak naik lepas check up terakhir sebulan yang lepas. Hari tu memang naik sampai 2-3kg tapi check up lepas berat tak naik pun tapi turun 100gram. Mungkin sebab demam jadi saya memang takde selera nak makan. Atau emosi waktu tu yang memang membuatkan saya takde hati nak makan atau nak jaga diri macam biasa.

Bermula bulan ni jugak check up saya dah bertukar ke 2 minggu sekali bersamaan sebulan 2 kali. Aduhai percayalah saya agak stress bila diberitahu pasal ni. Bukan sebab apa pun tapi sebab kemungkinan saya akan pergi check up sorang-sorang tu yang buatkan saya rasa macam tak bermaya dan tak berdaya sangat rasanya. Saya dah cakap dengan dia yang saya dah tak nak pergi check up sorang-sorang lagi dah. Sebab rasa macam hidup dalam dunia ni sendiri je bila dok menunggu sorang lepas tu macam blur tak tahu nak borak dengan siapa. Lebih kronik kalau angin nak pitam saya datang. Serba serbi rasa tak kena. Tapi apalah daya saya sebab saya bukan bos kat company dia.

Untuk next check up ni jugak saya akan kena injection kancing gigi yang kali kedua. Lagilah menambah stress yang ada sebab saya dah rasa yang kali pertama hari tu. Sakit masa kena inject saya boleh tahan lagi tapi tidak rasa sakit yang datang selepas kena inject tu. Lenguh, sengal dan sakit tulang yang dirasakan cukup buat saya hilang mood dan hilang keupayaan untuk memandu, bergurau senda, bermesra apa lagi tersenyum gembira bersama rakan-rakan. Duhhh~

Serasa mahukan masa berjalan dengan lebih pantas lagi. Kerana saya terlalu mengharapkan rahmat dan hikmah kehadiran baby ini.

0 comments: