Nuffnang Ads

Monday, October 10, 2011

Cerita Seminggu

Hari pertama di ofis selepas seminggu lebih berada di kampung. Bosan dan malas yang saya rasakan memang mencengkam jiwa. Hanya 45 minit selepas alarm telefon saya berbunyi baru saya bangun. Itu pun kerana tersedar dek waktu Subuh yang sudah hampir ke penghujungnya. Tenangnya saat dapat bersujud padaNya di waktu dinihari seperti itu. Namun ada rasa sayu yang singgah di sudut hati.

Sampai saja di kampung pada 30 September lepas tekak saya sudah mula terasa lain. Perit dan sakit. Semakin lama saya semakin kerap bersin. Dapat saya rasakan virus demam sudah mula memasuki tubuh badan saya! Dan akhirnya lepas pergi ke klinik dan dapat cuti sakit, seminggu saya berada di kampung sambil menenangkan hati dan fikiran yang penuh dengan semak samun serabut. Sebab itulah tiada entry baru dan facebook pun tak berapa aktif.

Check up bulanan saya terpaksa diawalkan pada 6 Oktober. Sepatutnya check up saya pada 10 Oktober tapi saya malas nak tunggu balik KL dan terus tumpang check up di klinik mak dulu kat Sekinchan. Saya dimestikan minum air gula untuk check up kali ini. Sebab mak saya ada sejarah kencing manis. Hanya sejam saya dapat bertahan dengan loya dan pening kesan air gula itu. Akhirnya terpaksa saya muntahkan semula sebab memang dah tak boleh nak tahan lagi dah. Terlalu pening dan tekak saya semakin kembang. Terpaksa saya menyorok di dalam tandas sebab tak nak kena minum air gula lagi sekali sebab dah muntah. Lepas 2 jam berakhir saya buat-buat macam tak ada apa-apa dan ambil darah sekali lagi. Keputusannya saya tiada kencing manis! Alhamdulillah.

Saya masih blur dan malas. Hati saya? Masih sama.

0 comments: