Nuffnang Ads

Wednesday, October 19, 2011

Antara Masa & Peluang

Sorang kawan ofis saya nak pergi menunaikan haji hari Ahad ni. Alhamdulillah dah sampai seru untuk dia menjejakkan kaki ke sana. Dia baru je lepas datang jumpa saya dan minta maaf. Saya doakan dia selamat pergi dan balik.

Tiba-tiba rasa macam sedih dan terharu. Bilalah agaknya peluang untuk kita pulak kan? Dulu saya nyaris nak ke sana untuk menunaikan umrah. Sungguh saya menyesal sebab memilih yang lain daripada itu. Peluang dah ada masa tu. Mak dan abah memang nak menjadi penaja sepenuhnya. Tapi saya mensia-siakan peluang yang ada.

Betapa ruginya saya kan? Saya terlalu mengejar duniawi masa tu sedangkan mak dan abah punya niat yang baik untuk membawa saya bersama. Kasihankan saya yang sering ditimpa masalah. Mereka mahu saya menghambakan diri padaNya. Berdoalah untuk segala kebaikan agar hidup saya berubah ke arah  yang lebih baik. Tapi saya bodoh. Sangat bodoh.

Mood saya sedikit down hari ni. Jangan tegur.

0 comments: