Nuffnang Ads

Wednesday, September 14, 2011

Takutnya Rasa..

Lewat masuk kerja hari ni. Bukan saja-saja tapi saya kena hantar dia lewat sebab nak outstation lagi. Kali ni ke selatan pula. Dan sekali lagi juga air mata mengalir. Entah bila agaknya saya nak immune entah. Asal kena tinggal je mesti nangis. Nangis pun bukan depan dia tapi belakang-belakang je.

Perjalanan ke ofis saya terasa panjang disebabkan jalan menuju ke Dataran Merdeka ditutup sempena raptai Hari Merdeka pada 16 September 2011. Jadinya banyaklah jalan yang jem. Ramai kawan ofis saya yang terlibat untuk tarian. Hitamlah kulit mereka nampaknya. Sampai saja di ofis rutin seperti biasa saya lakukan macam selalu. Dalam dok menggodek tu saya terpandang satu nota tentang pengalaman bersalin yang ditulis oleh kawan saya. Saya nak baca tapi dalam hati ala-ala takut tapi segan. Tapi lepas tu baca jugak.

Ada genangan air mata waktu tekun menghayati cerita dia. Saya risau dan takutkan situasi sewaktu itu. Membayangkan keadaan dia yang berada di tengah-tengah antara hidup dan mati dan sekaligus saya cuba membayangkan bagaimana agaknya keadaan saya nanti. Adakah sama atau lebih teruk lagi. Sungguh saya takut untuk melalui pengalaman itu. Sejak daripada dulu lagi terutamanya sejak saya tengok filem Neng Nak tu. Sumpah saya menyesal sampai sekarang sebab tengok filem tu. Faham-fahamlah kalau Thailand buat cerita macam mana. Memang real macam nak bagi orang takde nafas terus.

Saya terbayangkan keadaan diri sendiri. Mampu ke saya nak harungi semua tu? Terdaya ke saya nak menanggung segala kesakitan tu? Rasa sakit nak bersalin, terkoyak, digunting dan dijahit. Adoiiii~ Selamat ke saya dengan baby nanti? Macam-macam yang ada dalam fikiran ni. Rasa takut, cuak dan risau saling bersilih ganti. Ehh jap baby tendang perut saya lah. Huhuhu macam tau-tau je mummy tengah cite pasal dia. Okay tutup cerita sebab kalau tak nanti memang saya tak berhenti daripada membayangkan keadaan tu.

Semoga Allah permudahkan segala-galanya.

0 comments: