Nuffnang Ads

Wednesday, September 28, 2011

Saya Betul-Betul Dah Letih


Tiada kata atau ungkapan mahupun perkataan yang mampu untuk membayangkan betapa letih dan penatnya hati ini. Terlalu penat. Tapi siapalah yang tahu dan faham?

Sedari tahun 2007 saya diuji dengan macam-macam dugaan. Malah sehingga hari ini. Entah apa silap saya di masa lalu agaknya sehinggakan ujian bertalu-talu mengetuk pintu kehidupan saya. Tahun 2009 - 2010 adalah tahun terhebat untuk sesi ujian dalam hidup Nor Fazlina. Andainya sabar tidak saya jadikan batasan dalam meniti kehidupan ini, sudah tentu telah lama saya tewas dan terjatuh walaupun hakikatnya sudah tersungkur entah berapa kali.

Tahun 2011 saya harapkan akan ada sinar yang menyinari segenap perjalanan yang saya lalui. Tapi malangnya keadaan lebih teruk lagi. Sungguh ini adalah satu kesilapan dalam hidup saya. Kesilapan yang menjerat atas sikap pura-pura insan lain. Berlakon untuk mendapatkan apa yang dihajati hingga akhirnya saya yang menjadi mangsa sehingga ke hari ini. Tiada perubahan seperti yang dikatakan. Tiada kebaikan walau sebesar hama sekalipun.

Saya hanya punya baby di dalam kandungan. Kuat dan tabahnya saya kerana dia. Memberikan saya 1001 kekuatan untuk terus berdiri walaupun langkah saya semakin goyah. Ya Allah, bilakah ujianMu ini akan berakhir? Dan kenapa ujianMu semuanya benda yang sama daripada dulu hingga kini? Tiada langsungkah perubahan yang dapat Kau titipkan dalam kehidupan ku?

0 comments: