Nuffnang Ads

Wednesday, September 21, 2011

Diam-Diam Sudah

Apa sebenarnya motif saya post entry yang sebelum ni? Kesinambungannya adalah kalau setakat baru berkawan atau bercinta tak perlulah diwar-warkan sangat. Tak perlulah dikecohkan satu dunia. Sebab itu seolah-olah menunjukkan yang kita ni macam takut sangat kehilangan dia. Nak semua orang tahulah kan supaya orang tak kacau buah hati kita tu. Tapi untuk yang masih belum punya ikatan tu, macam tak sesuai je.

Lagipun nanti kalaulah jodoh tu tak menyebelahi kita, kesannya akan berbalik pada kita jugak. Kita jugak yang malu nanti. Beria-ria canang sana sini. Gaya pulak macam dah kahwin je. Tapi sudahnya tak kesampaian. Akan datanglah macam-macam tohmahan, kejian, dan kutukan daripada orang sekeliling pada diri kita. Akhirnya awak sendiri yang frust.

Macam ada pengalaman? Sebab ada pengalaman lah saya tertarik nak bercerita tentang ini. Walaupun dah ada satu ikatan tapi itu semua masih belum menjamin apa-apa. Sedangkan yang dah kahwin pun belum tentu panjang jodohnya, apa lagi yang setakat berkawan, bercinta dan bertunang. Lumrah perempuan memang lebih emosi dan teruja dalam satu-satu perhubungan. Dia akan rasa bukan orang tu je dia punya tapi dengan dunia-dunia ni pun macam dia yang punya. Tapi bila dah jadi macam ni, diri sendiri jugak yang kecewa. Apa yang tinggal cuma dendam yang entah bila akan terpadam. Walaupun dia melutut menyembah minta maaf sekalipun belum tentu kemaafan tu boleh diberikan macam tu je.

Beria-ria salah. Tak beria-ria pun salah. Habis tu? Diam-diam sudah.

0 comments: