Nuffnang Ads

Wednesday, September 7, 2011

Beratnya Kg Saya

Berat saya sudah 54.4kg. Itu adalah berat yang paling berat yang pernah saya alami sepanjang hidup selama 28 tahun ni. Rekod sebelum ni cuma 52kg sahaja itu pun 12 tahun dulu masa saya sekolah menengah. Gara-gara junior diwajibkan makan tak boleh skip walau sekali pun. Tapi bila dah jadi senior saya kurus balik.

Gembira ke tak? Tak gembira pun! Sebab berat naik sangat mendadak dan akhirnya telah mengakibatkan saya diwajibkan minum air gula. Salah saya ke kalau berat saya naik? Kita kan baru lepas hari raya. Takkan mungkin saya tengok je ketupat, ayam masak kicap, ayam masak merah dan makanan-makanan lain tu. Apatah lagi saya baru je nak ada selera makan macam asal balik. Mustahil saya nak biarkan je orang lain makan lepas tu saya tengok sambil ngences. Oh tidakkk kerana sesungguhnya perut saya akan berada di dalam kerugian~

Sekarang ni dah duduk rumah sendiri. Peti ais saya bagaikan 7Eleven. Macam perut Doraemon. Saya suka sebab ada aiskrim, ada coco crunch, ada biskut, ada nata de coco, ada nugget, ada chicken ball, ada daging burger. Lagipun haruslah saya kena standby makanan sebab bila duduk sorang saya tak nak dah keluar rumah bila dah balik daripada kerja. Kalau saya tinggal sorang memang semua makanan tu akan bertahan lama contohnya macam sekarang ni. Tapi nanti kalau dia dah balik daripada outstation mesti saya stress dan rasa macam nak sorokkan semua makanan tu sebab nanti mesti berebut. Huhu nanti macam anak buah saya Amani cakap 'cikno ni kudukut la!'.


Senang hati sebab tu semuanya saya nak makan. Berat naik pun takpe sebab itu lebih baik daripada susah hati sampai tak makan kan?

0 comments: