Nuffnang Ads

Monday, September 19, 2011

Baby Joget-Joget

Pergerakan dia semakin dapat saya rasakan. Dalam hati saya memang tak berhenti bertanda tanya. Memang beginikah rasanya bila mengandung? Memang baby tak duduk diam ke? Memang baby asyik nak bergerak je ke?

Dia akan menjadi aktif bila saya selesai makan. Gayanya macam tengah berjoget-joget gembira sebab dapat makan banyak. Tak kira sama ada saya tengah baring, duduk atau berdiri tapi lebih kuat dirasakan bila tengah duduk atau baring. Saya pernah terkejut dengan sebenar-benar terkejut dek kerana tendangan kuat yang dia bagi lepas saya makan kat kenduri kahwin. Terkejut tu rasa macam kena sergah. Adoi! Kena tendang lagi! Haa kan saya dah cakap. Tiba-tiba je dia boleh tendang macam tu je.

Kawan kat ofis ada tanya baby saya okay ke tak. Dah rasa ke gerak-gerak? Saya cakap 'heee dia bukan gerak lagi dah tapi macam main futsal dalam perut'. Bayangkanlah sendiri macam mana aktifnya orang yang main futsal tu. Haa lebih kurang macam tu lah kot. Tak berhenti-henti dia bergerak. Tapi itulah kan. Saya macam ye tak ye je betul ke baby saya yang gerak ni. Ke cuma angin je tak? Tapi takkanlah angin sampai macam tu. Dush sana dush sini. Daddy dia teka nanti besar mesti jadi football player. A'ah kalau yang keluar tu bibird okaylah kan. Tapi kalau bunga? Tak nak saya. Kang jadi separuh perempuan separuh lelaki.

Dia ni main futsal ke tengah bersilat?

0 comments: