Nuffnang Ads

Friday, August 12, 2011

Yahoo Dot Com


Seronoknya bila tertinggal handphone kat rumah. Sedar pulak bila kita dah separuh jalan nak ke ofis. Seronok sangat ni sampai rasa macam nak cakap terima kasih sebab semut sebab jadikan saya seorang manusia yang pelupa.

Tapi! Kelam kabut hidup saya hari ni bila handphone takde. Keluar masuk bilik meeting sebab dia asyik telefon ofis tengah settlekan hal road tax kereta. Sampai orang cari saya dan kena panggil masuk bilik meeting sebab lama sangat hilang. Dahlah saya ni pencatat minit. Suka-suka je main keluar gitu. Rasa nak hempas-hempas telefon ofis ni bila semua orang buat saya jadi kelam kabut.

Belum waktu rehat lagi saya dah hilang lagi. Kelam kabut kerana dia jugak. Tiba-tiba telefon ajak pergi ambik peti ais dan mesin basuh kat rumah lama saya. Guna kereta ofis yang ada. Oh ambik kesempatan~ Lega sangat katanya usai semuanya terletak elok di rumah baru kami. Walaupun sekadar rumah sewa tapi saya okay je. Isi rumah tak sesempurna mana tapi cukup basic yang menjadi keperluan. Kehendak terpaksa diketepikan buat sementara waktu. Lokasinya takkan siapa pun tahu. Jawapan takkan sama dengan kenyataan. Selesa dengan hidup sekarang. Lega tak usah cakap. Saya dah tak perlu nak fikir tentang perasaan orang lain. Saya dah tak perlu nak terasa seperti hidup ni dah terlalu menyusahkan orang. Macam-macam lagi.

Agak blur tapi happy masa mula-mula tu. Rasa macam tak percaya. Semuanya berdua je sekarang ni. Kita belajar untuk berdikari untuk kehidupan bersama. Dia asyik pusing-pusing keliling rumah sebab excited dah duduk rumah sendiri. Nak tidur pun dua-dua dok ketawa gelak-gelak tak percaya je. Pelik tapi benar. Apa yang saya rasa waktu ini cuma yahoo.com.

0 comments: