Nuffnang Ads

Thursday, August 4, 2011

Masak Sendiri, Makan Pun Sendiri

Hari ni untuk pertama kalinya di dalam bulan Ramadhan saya masak sendiri. Semuanya sendiri. Makan pun sendiri. Husband Nad dah balik jadi diorang dating makan kat luar. Saya tak nak kacau lagipun saya takde mood nak makan kat luar. Ditambah pulak dengan keadaan diri yang separuh normal separuh tak.

Saya jenguk apa yang ada dalam peti ais. Saya nampak ada banyak telur dan ada udang! Udang yang besar pulak tu. Oh ini sangat bagus sebab udang kan favourite saya. Saya plan nak buat telur dadar je. Mula-mula udang tu ingat nak goreng biasa tapi rasa macam malas sangat je kalau buat macam tu. Jadi saya ambik bawang besar, bawang putih dan cili. Saya tumis semua bahan tu dan lepas tu masukkan udang yang dah saya gaulkan dengan kunyit dan garam. Tak tahulah sedap ke tak tapi kalau dah namanya udang masak apa pun saya rasa sedap. Lagi-lagi kalau masak sendiri. Eh TERpuji diri sendiri pulak~

Okay saya dan baby pun dah lapar sangat ni. Nasi pun dah lama masak. Sempat lagi nak post satu entry sebelum waktu berbuka puasa. Itu saja menu saya untuk hari pertama masak sendiri dan makan pun sendiri. Sekian dan selamat berbuka puasa.

Jari saya cedera tercucuk hidung udang. Tajam kot. Ohh~

0 comments: