Nuffnang Ads

Thursday, August 18, 2011

Diet Rasulullah S.A.W II

Mungkin ada yang keliru dengan post sebelum ni kenapa terlalu banyak JANGAN dalam pemakanan yang diamalkan oleh Rasulullah kita. Ini penjelasan yang saya ambil daripada email tu. Tak perasan pulak saya tertinggal nak copy paste.


"Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut. Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu. Dikhuatiri akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana di dalam badan ayam mengandungi ion+ manakala dalam ikan mengandungi ion- dan jika dalam suapan ayam bercampur dengan ikan maka akan terjadi tindak balas biokimia yang terhasil yang boleh merosakkan usus kita."


Memang susah rasanya kita nak kawal pemakanan ikut cara tu kan tapi kalau untuk kebaikan dan kesihatan kita sendiri apa salahnya. Makan makanan yang mahal-mahal, yang bukan-bukan kita tak berkira pun sampai tak fikirkan kesihatan sendiri. Jadi apa salahnya kalau kali ni kita jaga diri kita demi masa depan yang sihat dan sempurna. Wahhh~

0 comments: