Nuffnang Ads

Thursday, August 11, 2011

Aku Je Ke Yang Salah?


Kalau apa-apa jadi mesti kita tanya diri kita 'aku ada buat salah ke?' atau 'apa salah aku?' atau 'kenapa semua orang nak salahkan aku?' atau 'kenapa asyik-asyik aku je yang salah?'. Suka tak dengan keadaan macam ni? Urghhh saya sangat tak suka. Plus sangat tertekan dan rasa macam nak tarik rambut bos saya untuk tunjukkan rasa bengang tu.

Saya pun dah bosan dengan perkataan kenapa tu. Asyik soalan kenapa je yang keluar. Sekarang ni cuba kita pulangkan balik soalan kepada orang yang asyik nak menyalahkan kita tu. Tanyalah 'kenapa kau suka salahkan aku?' atau 'kenapa kau asyik cari salah orang lain?' atau 'kenapa kau suka sangat nak menyalahkan aku atas semua benda?' atau 'kenapa kat mata kau asyik aku je yang salah?'. Haa jawablah!

Cukuplah dengan kenyataan-kenyataan kat atas. Saya malas dan tak nak ulas lebih lanjut. Nanti orang kata kita nak salahkan orang lain pulak.

0 comments: