Nuffnang Ads

Thursday, July 7, 2011

Siapa Saya Sebenarnya

Saya tak tahu kenapa saya selalu dipersalahkan. Apa yang saya buat semuanya tak kena kat mata diorang semua. Semuanya diorang anggap menyusahkan dan membebankan. Seolah-seolah saya ni takde nilai. Seolah-olah saya ni takde perasaan.

Saya tak pernah mintak untuk jadi macam ni. Memang sikap dan kelakuan saya berbeza daripada yang lain. Tapi tu tak bermakna saya patut dihukum sampai macam tu sekali. Saya dinilai membuta tuli. Teruk sangat ke saya ni? Besar sangat ke dosa saya?

Saya tak tahu apa yang ada dalam hati diorang semua. Sama ada diorang sayangkan saya atau tidak. Sama ada diorang akan sanggup membantu susah senang saya atau tidak. Sama ada diorang takkan berkira dengan keluarga dan anak-anak saya nanti. Saya redha. Sungguh saya redha.

Saya bukan malaikat. Saya cuma manusia biasa. Tapi siapa saya di mata mereka sebenarnya?

0 comments: