Nuffnang Ads

Wednesday, July 13, 2011

No One


Saya tak tahu siapa orang sekeliling saya yang betul-betul dapat rasakan mengalirnya setiap titis air mata saya walaupun hanya mendengar suara di telefon. Yang dapat rasakan kesedihan yang saya sembunyikan di dalam hati walaupun di bibir saya terukir senyuman. Mungkin ada seorang dua kawan terdekat saya. 

Saya memang manusia yang kurang bijak dalam menyembunyikan perasaan saya. Mungkin masih terlihat jelas di air muka, mata atau pun senyuman pura-pura yang saya ada. Kakak saya mungkin salah seorang daripadanya. Saya jarang nak bercerita dengan dia. Tapi kadang-kadang dia tahu. Tapi masih ada jugak yang tak berjaya mengesan kemurungan saya pada satu-satu waktu. Dan mereka akan terkejut bila tahu tentang sesuatu itu. 

Bukan senang mahu memberikan gelaran sahabat pada seseorang. Kau boleh ketawa bersama aku, tapi belum tentu mahu menangis bersama-sama.

0 comments: