Nuffnang Ads

Sunday, July 31, 2011

Jalan-Jalan Cari Rompers

Esok 1 Ramadhan. Malam ni kita semua dah boleh mula menunaikan solat terawih. Sedihnya hati bila mengenangkan Ramadhan pertama ini saya cuma sendirian di sini. Walaupun dikelilingi oleh keluarga kakak tapi hakikatnya saya cuma merasakan sunyi dan sepi.

Dia masih belum pulang dari Sabah. Melengkapkan rasa sayu yang telah lama wujud dalam hati. Patah perkataan daripada bibir saya semakin kurang jika berada di sini. Entah kenapa saya terlalu merasakan jaraknya. Sukar untuk saya fahami kenapa saya sering rasa tersisih dan terpinggir.

Bosan rasanya melayan perasaan sedih. Tadi saya berjalan-jalan ke pasar tani di Stadium Shah Alam. Niat hati saya memang nak mencari baju. Tapi bukan baju saya. Saya nak cari rompers baby yang comel-comel tu. Mak kata lama lagi tapi saya tak kira. Saya kata takpelah beli sikit-sikit pun. Orang tengah semangat ni. Lagipun kalau semuanya nak beli sekaligus nanti saya garu lutut tiap-tiap hujung bulan. Yang peliknya tangan saya ni asyik nak pegang yang kaler pink je. Macam mana kalau yang keluar nanti bibird? Saya kata sekarang ni zaman moden. Lelaki pun boleh pakai kaler pink. Nanti sama macam daddy dia. Kaler apa pun dia selamba langgar. Ingat lelaki pakai kaler pink tu semuanya auww ke?

Sudahnya saya ambik kaler pink dan merah. Comel kan kan kan.

0 comments: