Nuffnang Ads

Wednesday, July 20, 2011

Insan Itu II

Lemah rasanya menyebut nama panggilan itu walaupun hanya sekadar dalam sms. Ada sayu yang berpaut di sudut hati. Ada getar di hujung suara yang cuma mampu didengar oleh saya sendiri. Saya rasa sebak dan agak sedih waktu ini. Sungguh saya tak tipu.

Saya tak pernah lagi memanggil insan itu dengan nama panggilan tersebut hatta secara berdepan, telefon atau pun dalam sms sekali pun. Saya tak berkesempatan. Saya tak punya peluang. Saya tak punya ruang seperti orang lain. Saya terasing dalam dunia yang dipisahkan oleh satu sengketa yang saya tak pasti bila akan berakhir.

Kesian pada diri saya atau kesian pada baby saya? Mungkin dia juga takkan punya peluang seperti saya. Tapi tak mengapalah. Siapalah saya untuk melawan apa yang telah Dia tentukan.

Happy Birthday Mummy.

0 comments: