Nuffnang Ads

Wednesday, July 20, 2011

Hari Ini 20 Julai

Hari ni 20 Julai 2011. Kalau ikut perkiraan jari jemari saya, genap 5 bulan usia perkahwinan saya dan dia. 5 bulan yang mengajar saya erti kesabaran dan ketabahan. 5 bulan yang mengajar saya betapa pentingnya sebuah kekuatan untuk diri saya sendiri. 5 bulan yang memberikan saya anugerah indah yang berdiam sudah hampir 4 bulan usianya.

Apa saja dugaan dan ujian yang Dia berikan pada saya cukup menguji fizikal dan mental saya. Cukup menguji semangat dan kekuatan saya. Bebanan yang datang kadangkala memberikan impak yang sangat hebat dalam mempertaruhkan sebuah kehidupan. Kadang-kadang cukup menggoyahkan pundak kecil ini yang serasanya tak mampu untuk bertahan. Hanya anugerah indah yang Dia kirimkan pada saya menjadi sumber semangat, kekuatan dan ketabahan hati. Agar saya sentiasa mempelihara diri supaya bila sampai waktunya dia akan sentiasa terpelihara.

Hari ini masih 20 Julai 2011. Someone's birthday. Saya cuma mampu ucapkan Selamat Hari Lahir dari jauh. Hanya doa yang dapat saya kirimkan pada dia. Semoga dia sentiasa dilindungi Allah selalu dan memperoleh keberkatan dalam setiap apa yang dilakukan. Itu saja yang saya mampu kerana saya tahu saya bukan siapa-siapa.

Samada hari itu hari yang memberi kenangan pahit atau manis, berterima kasih saja pada Dia.

0 comments: