Nuffnang Ads

Saturday, July 30, 2011

Cerita Tetamu Rumah Saya

Saya tak tahu pulak yang rumah saya ni ada pengunjung tetap. Pengunjung yang datang tapi dia dok je kat luar rumah tak bagi salam. Haha. Tapi bagus gak kalau dia tak nak masuk. Sebab nanti saya kena buatkan dia air. Paling-paling kena bagi makan cekodok. Kecuali kalau dia bawak air sendiri. Haha lagi.

Kata dia pada saya, dia selalu datang depan rumah saya. Sejak rumah saya cat kaler lain sampailah saya dah tukar cat kaler lain. Dulu rumah saya kaler hitam dia tak puji tapi bila rumah dah kaler putih dia cakap nice. Haha lagi sekali. Seronoknya kena puji. Tuelah perempuan~

Macam-macam lagi dia kata pada saya. Satu benda je saya nak cakap. Bila dia kata daripada rumah saya kaler hitam lagi dia dah datang itu maknanya dia memang pengunjung tetap rumah saya ni. Dan itu jugak bermakna dia tahu dan mungkin jugak dia memahami situasi, keadaan dan perasaan saya di sesetengah waktu. Dalam peti surat rumah saya yang lagi satu dia ada tinggalkan surat. Dia suruh saya banyak-banyak bersabar. Dia kata saya kena kuat. Dia kata lagi jangan sedih-sedih sebab nanti baby saya pun sedih. Dia cakap kalau saya tak sedih nanti baby tak banyak ragam. Bila sentuh bab baby ni yang saya sedih ni~

Memang dugaan yang Dia berikan pada saya tak terhitung dengan jari yang ada. Tak terhitung rasa kecewa dan sedih yang membayangi hidup saya. Malah sampai ke saat ini waktu ini ketika ini. Saya diminta untuk sentiasa menerima hakikat. Sesungguhnya anugerah yang Dia dah berikan pada saya ini sudah cukup untuk membalas segala kekecewaan dan kesedihan yang saya alami selama hari ini. Anugerah yang semakin hari semakin membesar di dalam jasad saya. Anugerah yang saya harapkan akan membela, melindungi, membahagiakan dan menjadi kekuatan saya dalam segenap hal.

Tuhan, kenapa orang lain lebih memahami. Kenapa tidak dia?

0 comments: