Nuffnang Ads

Monday, July 18, 2011

Cerita Hujung Minggu

Black Monday. Bosannya saya dengan hari Isnin. Terasa masa cuti 2 hari terlalu sekejap. Sabtu yang lepas adalah hari malas kami berdua. Benar-benar menikmati hari cuti sepenuhnya. Bangun lebih lewat daripada biasa. Sarapan roti dan tuna disamping dessert buah mata kucing. Sambil tengok dvd filem. Ohh its heaven. Dan dia sambung tidur. Duh~

Lauk tengahari kami sekadar sardin dan ikan bawal putih yang kecik-kecik tu. Goreng garing-garing lepas tu dengan tulang-tulang sekali terus telan. Saya makan 3-4 kali tambah. Selera makan sangat kencang hari tu. Setelah berbulan saya berlagak dengan nasi dan makanan. Makan dan tidur lagi. Sampailah kami bersiap-siap untuk ke Pendamaran Jaya, Port Klang untuk show ofis saya malam minggu tu. Habis show terus ke Puchong tidur kat rumah kawan kitorang.

Semalam saya berjalan-jalan survey outfit untuk preggy's mom. Okay saya dah tahu nak cari kat mana. Ada seluar preggy tu. Lepas tu ada dress yang comel. Blouse saya kurang minat sangat sebab saya tahu nanti kalau dah slim dia akan cakap saya macam makcik-makcik. Kat butik favourite saya pun ada 2-3 helai. Saya dah aim dan terbayang-bayang. Cuma jumlah baki dalam akaun Maybank saya je yang jadi penghalang. Tengah bulan! Okay sekarang masa untuk beli baju saya. Nanti kalau dah nampak baby saya bibird ke bunga ke baru cari baju dia pulak.

Lepas dah penat saya nak makan buah. Saya kata saya nak durian tapi dia tak bagi. Tapi saya buat-buat nak beli buah lain kat tepi jalan tu. Mula-mula memang saya ambik buah mata kucing walaupun mata saya dok jeling je kat durian yang ada. Lepas tu saya terus cepat-cepat cakap dengan pakcik tu saya nak beli buah durian tu tapi sebijik je! Dia tak boleh nak cakap apa lagi dah walaupun muka macam tak puas hati. Balik rumah bila masuk je durian tu dalam mulut saya terus cakap konon-konon nak ambik hati 'hmmm time kaceh mummy sbb bg baby mkn durian..dah lama baby tingin nak makan..' sambil usap perut. Dia cuma tengok saya dan lagi sekali tak boleh nak cakap apa-apa. Kalah dengan baby. Hahaha.

Tiba-tiba hari Isnin hari ni jadi best sebab bos sume takde. Yahoo.com.

0 comments: