Nuffnang Ads

Tuesday, July 12, 2011

Cerita Dulu-Dulu


Saya teringat satu cerita masa saya sekolah dulu. Masa tu baru tingkatan 4. Duduk di asrama ni tiap-tiap malam kita kena prep. Study kat bilik kelas yang dah ditentukan antara aspura dan aspuri. Walaupun selalu bertukar-tukar kelas ikut suka hati tapi mesti akan ada meja yang dah kita cop kononnya tu tempat kita.

Bermulalah saja-saja nak try tulis nota kat atas meja tu. Tengok-tengok ada balasan pulak. Sejak tu dok tulis-tulis kat meja. Saya bukan serius pun. Saja nak suka-suka. Dahlah tak tahu siapa. Rupa pun tak tahu macam mana. Masa tu saya menggunakan gelaran Pepsi Girl sebab masa tu saya pakai kasut sekolah high cut jenama Pepsi kaler hitam. Satu hari tu saya cari helah nak intai siapa budak yang berbalas-balas nota dengan saya tu. Saya buat-buat lalu kat kelas dia. Saya nampak!

Jangan salahkan saya kalau masa tu saya terus berhenti daripada tulis nota-nota tu. Dengan serta merta jugak saya terus pindah tempat prep. Yelah saya nampak orangnya tinggi dan sangat besar. Dan gelap. Takut jap masa mula-mula nampak tu. Saya terus tak nak kawan dengan budak tu. Memilih eh saya? Ala masa budak-budak kan. Biasalah tu main-main masa sekolah. Nak kawan dengan yang hensem-hensem je. (-.-)

Sampai sekarang saya tak tahu sama ada budak tu tahu atau tak siapa Pepsi Girl tu sebenarnya. Kihkihkih.

0 comments: