Nuffnang Ads

Sunday, July 31, 2011

Antara Jehan & Rambutan

Saya seronok sebab dapat makan durian dan rambutan petang tadi. Seronok sebab dah boleh makan durian tanpa halangan dan dapat makan rambutan tanpa susah-susah nak kopek kulit dia. Maid kakak saya dah siap kopekkan berpuluh-puluh biji rambutan untuk mudah dimakan oleh orang-orang yang rajin seperti saya dan anak-anak buah. 

Teringat kemanjaan dan kemengadaan saya dengan Jehan, housemate saya sewaktu di UiTM Arau dulu. Makan saya selalu disuapkan. Rambutan pun dia tolong kopekkan. Saya tinggal makan je. Yang saya pelik tu dia rajin pulak nak melayan mengada-ngada saya ni. Tu tak kira lagi obsesi dia pada kucing. Dia terlalu sayangkan kucing sampaikan kucing pun dia boleh suapkan makan sekali kadang-kadang tu. Saya percaya dia sedang menjadi seorang umi yang baik untuk anak dia. Kali terakhir saya berjumpa dia pada tahun 2003. Dah 8 tahun berlalu. Kali terakhir itu jugaklah kali terakhir saya mendengar khabar tentang dirinya. Dia menghilangkan diri begitu sahaja tanpa dapat dikesan baik menggunakan sms, panggilan telefon, friend finder mahupun GPS.

Sehinggalah suatu hari saya dapat menjejak kasih beliau di facebook. Sejujurnya saya memang tak sangka sebab dapat berhubung semula dengan dia. Sebab saya betul-betul tak tahu sama ada dia masih hidup atau tidak sebelum tu. Dia betul-betul macam buah rambutan yang saya makan tadi. Juga yang saya makan hasil kopekan tangan beliau 8 tahun dulu. Saya kunyah dan telan dan hilang terus dalam perut. Dan saya tumpang gembira bila tengok dia dah berkahwin dan ada seorang anak perempuan yang memang sebijik macam dia. Jehan dan suami umpama mesin fotostat dan scanner. Eheh~

Jehan, terima kasih untuk perhatian yang pernah ko bagi pada aku. Terima kasih jugak untuk kata-kata semangat yang pernah ko berikan kat facebook tu. Aku tau ko faham. Serius aku akan teringat kat ko bila aku nampak rambutan. I MISS YOU JEHAN.

0 comments: