Nuffnang Ads

Monday, June 20, 2011

Tak Kawan Pun Tak Apa

Saya tak tahu kenapa lately ni saya jadi sangat rajin nak update entry kat blog ni. Kalau tak tengah tak ada kerja atau pun mood saya tengah okay dan jari jemari saya tengah rajin nak menari-nari. Tapi style saya la kan. Mesti kejap je ni. Lepas tu malas balik. Hihihi.

Saya teringat nak cerita pasal kawan saya. Kawan ke? Tak kuasa sebenarnya nak panggil dia kawan. Bukan sebab saya ego ke apa tapi dia sendiri tak anggap saya kawan dia. So why should i? Bukan apa pun sebenarnya. Sebab ketidakhadiran dia di majlis saya je. Berbulan-bulan sebelum majlis tu saya war-warkan lagi dia dah chat dengan saya to remind jangan sesekali saya lupa untuk jemput dia. Saya cakap i will. Kalau tak sempat nak jumpa pun saya akan invite dalam facebook. And he said okay. By the time saya invite semua kawan saya thru Event Invitation kat facebook tu saya tak lupa untuk put his name in the list. Naik kero mata saya ni tau nak tengok satu-satu nama kat list tu. Tak kira yang pakai nick name sampai saya susah nak cam. Harap tengok gambar jelah untuk confirmkan yang tu betul-betul kawan saya atau tak.

Lepas tu nak dijadikan cerita lepas saya dah invite semua orang dia wall post kat Event tu cakap dia tak dapat datang sebab ada outstation kat Sabah. Oklah fine kalau dah kerja kan. Saya buat-buat merajuk jela cakap hari tu beria-ria suh orang invite. Lepas seminggu majlis berakhir saya terdetik nak tengok wall dia. Nak tau apa yang saya nampak? Sebelum saya cerita saya nak cakaplah kan. Inilah jenis orang atau contoh orang yang nak menipu tapi tak reti nak menipu. Yang tak bagusnya bila dah terlalu banyak application kat facebook ni semua benda orang nak bagitahu. Dia check in kat situlah check out kat sinilah. Makan kat kedai itulah minum kat restoran inilah. Guess what? Saya tengok by 27th May lagi dia dah balik sini. 2 days before my wedding on 29th kan. Lepas tu masa 29th tu saya tengok dia kat Ikano lah, SS15 lah. For the whole day dia berjalan-jalan dan sibuk nak post tempat-tempat yang dia pergi tanpa memikirkan saya akan tengok semua tu.

Eh come on lah! Saya tak kisah langsung pun kalau dia tak nak datang. Saya peduli apa dia nak dating ke apa dengan gf dia tu. My wedding still go on even dia tak ada pun kan. TAPI tak perlu nak menipu lah. Dan kalau nak menipu sekali pun janganlah bijak sangat sampai kantoikan diri sendiri. Lepas tu malu sendiri kan? Then dengan selambanya saya sound dia kat post on 29th tu. Saya cakap konon ada kerja kat Sabah tapi menipu. Kan dah kantoi. What happened then? Saya dah tak boleh view dia lagi. Dia dah block saya terus. Hahaha what a loser. So pathetic man. Kalau betul dia tak buat kenapa dia sampai nak block saya? Okay-okay let say kerja dia settle cepat then balik KL awal is it? Explain jelah kat saya. Kalau orang tak salah dia takkan diam dan lari macam tu je kan. Saya tak marah tapi saya terkilan sebab dia beria-ria tipu saya yang akhirnya tak perlu saya susah-susah cari. Benda tu datang sendiri dan saya tahu. Almost 10 years kita kenal tapi buat kita macamlah kita ni bodoh sangat. Dengan rasa geramnya saya text dia dan cakap tak payahlah susah-susah nak block saya bagai sebab saya tak hingin pun nak view dia. Tapi Tuhan tu nak tunjuk. Dan macam-macam lagilah saya cakap dalam sms tu. Hihi puas hati saya. Tapi saya dah agak dia tak akan balas punya. Well, do i care?

Apa yang saya nak marah sangat ni pasal sikap dia tu. Mungkin dia lupa yang dia dah cakap dengan saya. Mungkin dia lupa yang saya boleh tahu semua tu. Jadi kalau rasa memang tak boleh nak buat jangan tipu oranglah. Tak payah susah-susah nak create alasan semata-mata nak jaga hati orang lain. Saya cukup pantang dan menyampah dengan perangai macam ni. Nak menipu tapi tak reti. Please lah. Tapi tak apalah sebab saya tak pernah kisah pun hilang kawan yang macam tu. As i said, do i care?

0 comments: