Nuffnang Ads

Tuesday, June 21, 2011

Mimpi Lagi

Mimpi bertandang lagi. Bukan. Ini bukan lagu hattan tu. Ini lagu yang tak wujud pun tapi wujud dalam hidup saya. Mimpi yang sama tapi ceritanya berbeza hadir lagi dalam lena saya. Selepas apa yang berlaku malam tadi saya tak tahu kenapa mimpi itu yang hadir. Satu khayalan lena yang indah sebenarnya tapi tak akan mampu saya gapai dalam kehidupan yang nyata.

Saya tahu ada yang dapat memahami apa mimpi saya tu. Saya tahu ada yang boleh teka apa agaknya cerita mimpi saya. Saya tak minta untuk berperasaan apa lagi sehingga bermimpi macam tu. Tapi hadirnya khayalan lena itu di dalam tidur saya benar-benar memberikan saya senyuman walaupun tidur saya di dalam tangisan.

Seandainya hari ini saya tidak seperti ini. Tidak berdiri seperti Nor Fazlina yang sekarang ini. Tidak menjadi seperti saya hari ini. Sudah tentu saya akan menjejak kesudahan mimpi itu. Saya akan pastikan mimpi itu akan menjadi cerita nyata dalam hembusan nafas saya di alam nyata. Tapi saya adalah saya. Tiada apa yang boleh diubah lagi. Menyesal bukan satu perkataan yang molek untuk digambarkan. Apa yang saya tahu, saya perlu redha dan menerima.

0 comments: