Nuffnang Ads

Tuesday, June 21, 2011

Membeli Bahagia Di Ampang

Bahagia. Bukan semua orang boleh dapat. Tapi ada satu bahagia yang semua orang boleh dapat. Setiap kali saya dalam perjalanan balik daripada pejabat saya mesti akan lalu kat depan satu kedai perabot kat Ampang ni. Saya tak tahu itu nama kedai atau jenama perabot tu. Tapi apa yang saya baca dia tulis Perabot Bahagia.

Saya pernah tanya pada dia 'kalau kita beli perabot kat sini kita bole bahagia tak?' Terdetik dalam hati saya alangkah indahnya kalau kita boleh mendapatkan bahagia dengan cara semudah tu kan? Tapi logik tak agak-agak? Macam tak logik je. Memang tak logik pun! Seandainya bahagia boleh diperolehi dengan cara macam tu saya percaya inilah kedai perabot yang paling laris kat Malaysia. Semua orang berebut-rebut nak shopping kat situ. Nak bahagia katakan.

Tapi semudah tu ke? Tidak kan. Macam ayat-ayat saya sebelum ni, kisah hidup setiap manusia dalam dunia ni semuanya berbeza. Kalau ada pun yang sama tapi jalan ceritanya tak serupa. Bukan semua orang boleh bahagia macam tu je. Ada yang kena bersusah-susah dulu, bersedih dan menangis, kecewa dan jatuh tersungkur. Itu pun kalau kita tak putus asa. Kalau kita putus asa? Saya jamin bahagia tak akan datang pada kita.

Sudah putus asakah saya?

0 comments: