Nuffnang Ads

Wednesday, June 29, 2011

Diam Boleh?


'Saya suka dengan orang yang ambil berat tapi jangan sampai terlebih berat. Itu busy body namanya'. Ini adalah status terakhir di facebook yang saya kemaskini semalam. Kenapa saya tulis macam tu? Sebab saya marah dengan tindakan beberapa orang yang terlalu nak ambil berat sampaikan bercerita pada semua orang tentang diri saya.


Memang kadang-kadang saya terlalu emosi. Terlalu mengikutkan perasaan hati. Tapi orang juga perlu hormat dengan keadaan dan perasan saya waktu itu. Saya tak kisah kalau mereka tu nak ambil berat tapi apa yang saya tengok bukan cara nak ambil berat tapi lebih kepada busy body. Sampaikan makcik saya tahu. Mak saya sendiri telefon saya bertanyakan hal sebenar. Kenapa mereka-mereka tu tak direct je dengan saya? Kalau rasa berani sangat, kalau rasa macam baik dan bagus sangat, kalau rasa diri tu macam sempurna dan sopan sangat cakap terus dengan saya. Jangan nak sampai-sampaikan macam tu. Sendiri tak rasa bolehlah cakap macam-macam.


Kalau tak tahu apa-apa, jangan cakap! Lebih baik kau diam!

0 comments: