Nuffnang Ads

Saturday, June 5, 2010

5 Jun 2010

Mlm ni tido kat sek.13. Rumah baru kakak. 1st time ni dan rasanya sgt sunyi. Kanan kiri takde org lg. Dpn umah pun takde org jgk. Hanya lappy yg menemani. Letih rasanya hari ni. Tghari td gerak dr kg ke sek.13 pastu pegi bkt naga pastu kuar blk. Ni baru blk dr umah aunty. Anta jajan yg aku bwkkan dr kg. Dr pkl 4 ptg dok kat sana sampaila pkl 8.30 mlm. Tgk dia nyanyi2. Pastu borak2 sambil tggu aunty masak pastu smbg borak lg. Terhibur rasanya. Melihat dia spt melihat si dia. Rindu yg sgt sarat dlm hati ni terubat bila duk sama2 dgn aunty. Tu pun asyik kena tahan je dr blk awal. Suh mkn dulu la ajak borak dulu la. Nak blk td pun sempat lg tanya esok nak dtg ke tak. But i'm ok wif that. Hanya itu yg bole meng 'happy' kan diri aku waktu ini. Dorg sume nak pegi Medan isnin ni. Isk isk jealous sungguh rasanya. Takpela satu hari nnt kalau ada rezeki aku pun bole pegi jgk kan.

Hari tu pegi anta passport sorg minah tu pun sama. Ingatkan nak pegi kejap je. Blum sempat ckp pape, blum sempat passing passport dah suh duduk borak2 dulu. Layan jela aunty. Duk luar umah mlm2 mcmtu best jgk sesekali. Sunyi je rasanya. Pkl 11 ngam baru aku blk umah. Tu pun sbb pikir esok keje dan mcm tak patut plak duk lepak umah org lewat2 mcmtu. Rindu la. Tak tau knp. Bila sama2 dgn aunty perasaan tu jd relax je. Mungkin kerana ada seseorang yg menjadi sebahagian drpd hidupnya turut menjadi separuh drpd nyawa dan jiwa. Aunty seolah2 menjadi pengganti kpd dia. Sewaktu baris2 ini ditulis tiada perasaan lain yg ada. Cuma rindu dan sedih.

Apa agaknya kesudahannya? Aku cuba memikirkan positif dan negatif nya. Apa saja kemungkinan yg mungkin dan bakal berlaku. Ternyata jiwa kosong dan serasa tiada arah. Aku tak mampu memandang masa dpn. Aku tak nmpk apa yg harus aku impi dan angankan. Segalanya terbang dan berlalu sejak peristiwa itu. Bagaikan ditiup angin, debu yg tggl bagaikan sekadar satu kenangan yg kian sirna. Sisa kpd sebuah kenyataan yg aku sndr tidak pasti apa noktahnya. Apa agaknya yg ada di dalam hatinya waktu ini?

0 comments: