Nuffnang Ads

Monday, February 8, 2010

Isnin Tak Best!


Isnin yg membosankan. Sama spt isnin2 yg lalu. Kecuali kalau isnin itu cuti. Mata sgt berat dan mengantuk. Lesu rasanya tubuh badan ni. Tidur lewat utk kesekian kalinya. Terima kasih kpd masalah yg dtg sehingga membuatkan aku tak bole tidur! Sudahla batuk tak berhenti2. Asal mlm je mesti aku batuk. Sakit dada aku rasanya. Dah berbulan2 aku batuk sejak sblm pegi Langkawi bln Julai 2009 ari tu. Bkn aku tak pernah check. Suspect batuk kering tp lps buat medical check up,siap dgn blood test,x-ray dan ujian kahak sumenye clear. Ok 100%! Tp knp batuk aku masih tak baik2. Baik tu baik tp on and off. Jap baik pastu tak lama tu batuk blk. Aku pantang jgk mkn ngan minum tp kdg2 tu ter la jgk minum ais. Tp bkn selalu pun. Haihhh. Oh tak baik mengeluh. Penyakit tu ujian dan tanda yg Allah masih ingat dan sygkan kita. Dan juga penghapus dosa2 kecil. Jd walau apapun aku ttp kena bersyukur.


Mata ttp jgk mengantuk. Melihat keadaan sekeliling. Aku seorang. Kebanyakannya outstation ke melaka. Ada yg sudah pulang mlm td tp hari ini sudah pasti off. Takkan mungkin mereka dtg ke ofis. Dan masih di atas katil lg. Pasti. Yaa pasti. Pasti aku jeles! Ada jgk yg lain tp sudah keluar bersarapan. Berkali2 dorg ajak aku tp aku menolak sbb malas sungguh rasanya nak berjalan ke Teratak Mek tu. Tidaklah jauh sgt tp dgn mata yg begini,rasa yg begitu. Ah lbh baik aku di ofis sahaja.


Dan utk kesekian kalinya,aku mahu landing atas meja ini. Bos takde. Ok bole tidur!


0 comments: