Nuffnang Ads

Wednesday, February 17, 2010

Dua Hari Itu

Hari ni 17hb Februari 2010. Aku berjaya melalui dua tarikh itu dgn jayanya. 13 dan 14hb Februari. Terkenang juga kdg2 tp perasaan itu segera ditepis. Aku buang jauh2 dr hati kerana ianya tidak layak utk berada di situ. Tarikh itulah yg sepatutnya mengubah kehidupan seorang wanita. Tarikh yg telah direncanakan. Semgu dua sblm dua tarikh itu hati agak berdebar2. Bkn berdebar rindu tp berdebar sedih dan terkilan. Tiada kekesalan yg ada. Sekadar mengenang kealpaan diri kerana diperbodohkan. Fikir aku waktu itu,mampukah aku melalui tarikh itu? Bagaimana agaknya perasaan sewaktu hari itu? Berlegar2 mencari jawapan.

Spt yg telah aku katakan. Aku agak sibuk dua hari itu. Mungkin perasaan itu agak kurang terasa. Namun mmg ada terdetik dlm hati ini. Nombor an aku dail utk meluah rasa hati. Terkilan dan sedih. Knp dugaan tak pernah berhenti mengetuk pintu hidup ini. Knp ujian tak pernah jemu bertandang dlm diari hati. Rasa ini ada aku khabarkan pd dia. Dia memahami. Tp tidak melayan perasaan aku waktu itu. Harus dia melakukan begitu kerana semua itu hanya kenangan lama. Cuma satu perancangan yg tidak menjadi kenyataan. Hakikatnya skrg adalah berbeza. Aku sudah punya dia. Lantas perasaan itu segera aku buang demi menjaga sekeping hati yg terlalu aku puja. Benar. Segalanya terlalu berbeza. Dia benar2 menghargai dan menjaga. Tiada yg sptnya. Takkan ada.

Terkilan itu ada. Tp perlukah aku mengenang tanpa henti? Itu bkn mahuku. Tp kemahuan manusia itu. Kata mereka jgn diikutkan permintaannya. Kerana ini semua terjadi kerana kehendak dia. Bkn kehendak aku. Jd dia tak punya hak dan tidak berhak utk meminta semua itu. Kekuatan kembali diperolehi. Takkan aku tunduk dgn kemahuan dia. Dilepaskan oleh dia adalah satu rahmat yg sgt indah kurniaan dariNya. Tidak bersama dia juga adalah satu perkara terbaik yg pernah aku putuskan.

Lalu,13 dan 14hb Februari 2010 hanya sama spt hari2 biasa yg aku lalui..

4 comments:

bloodyred said...

jgn dikenang lg perkara2 yg blh melukakan hati

Anonymous said...

terkenang.....
-fs-

Anonymous said...

mobile suit gaijin is the
strongest gundam ever built.
its the killing machine of earth federation force against the principality of zion.
to zaku, ms gaijin is the fearest, to ms gaijin, its just a gundam...a soulless 250 tonnes metal.
c ya again gaijin

MsGaijin said...

errrr..sape ni..