Nuffnang Ads

Tuesday, June 2, 2009

Kwn Aku Eksiden..

Smlm masuk keje mcm biasa. Walaupun sakit kepala masih terasa. Loya tekak masih mengganggu ketenangan hidup aku (ihiks tenang ke?). Sampai ofis terus on pc. Benda pertama yg aku click kat desktop tu adalah winamp. Pastu terus ke mozilla firefox. Cek email, tagged dan facebook. Tgh dok leka meng'update' apa yg patut tiba2 kwn aku epul aku msg kat 'chat'. Dia inform yg kwn kitorg S17 daerah sabak bernam eksiden motor. Berderau darah aku. Terkejut sgt. Tiba2 terus teringatkan si dia. Isk risaunya. Bkn apa. Kwn aku tu tgh darah manis. Baru je stgh thn bertunang dan dah nak kawin. Tak disangka2 jd mcmni. Aku teringatkan 'sayang'. Dia berulang pegi keje hari2 dgn jarak yg agak jauh. Aku selalu mendoakan keselamatan dia. Semoga perjalanan dia sentiasa dilindungi Allah. Dlm saat2 menghitung hari mcmni, aku selalu mengharapkan keselamatan dan kesejahteraan dia. Tuhan, jauhkan aku daripada kehilangan.

Kembali kpd citer kwn aku. Lps dpt tau psl kwn aku tu aku terus call bdk2 aku yg ada kat HQ tu. Aku ajak dorg pegi lawat dia kat hospital kajang. Walaupun aku tak tau jln tp aku nak pegi jgk. Sblm tu sempat pegi sapan pg dgn si param pastu dok luah2 perasaan sikit. Byk benda yg kitorg borak. Maklumlah dah lama tak lepak sama pastu nasib kitorg ni sama. Dibuang didelete dan dipersia sesuka hati. Wahahaha. Tp ada aku kisah? I dun care at all! Yg pasti hidup aku lbh aman skrg. Cuma pelik dgn sikap manusia yg emo tak bertempat. Aku pun kdg2 emo jgk tp takde plak nak buat perangai pelik mcmtu. Aku lbh fikirkan hidup kita ni bkn nak menongkat langit. Kita bkn hidup dlm dunia ciptaan kita. Tp dlm dunia ciptaan Allah. Kita bkn hidup sorg2 dlm dunia ni. Kita perlukan kawan dlm hidup kita. Kalau nak duk sorg2 buat perangai ntah pape pastu act mcm bagus plak baik duk dlm hutan jer. Tak terfikir ke kita kalau satu hari nnt kita dlm kesusahan? Sape yg nak tolong kita? Kwn2 jgk kan? Tp kalau dah kita ni duk pentingkan diri sndr pastu berlagak bodoh sombong mcmana org nak kwn dgn kita nak tlg kita? Kita nak org hormatkan kita tp kita ni jd manusia kena la hormatkan org lain dulu. Senang jer. Eh2 dah tukar topik plak. Ngeee~~

Dlm pkl 10.30 mcmtu aku,param dgn aqilah gerak ke kajang. Tau jln ke? Huhuhu belasah jerla. Aku kalau nak drive jln yg aku tak tau takde hal kalau berkawan. Asalkan jgn sorg2. Mmgla aku nangis nnt. Nasib baik jumpa jln lps dkt 1 jam drive. Sng jgkla tp aku tak ingat pun jln tu. Sekali drive je mana nak ingat. Dah sampai tu nak masuk wad tp still awal lgla plak. Time melawat 12.30 tp kitorg sampai pkl 11.30. So kitorg decide utk pegi lunch dulu. Tak lama tu si epul dgn officemate dia sampai. Lepak borak2 la jap sementara tggu time melawat on.

Masa kitorg nmpk je si nuwa tu aku tak tau nak ckp apa. Mmg sebak nak nangis tp aku control jerla. Kang nmpk mcm over sgtla plak. Keadaan dia mmg agak teruk. Betis patah dua, paha pun patah. Ibu jari pun sama. Tgn dua2 berbalut. Ibu jari kiri pun. Rahang pun nak kena operate. Bibir berjahit. Gigi patah. Muka bengkak gile. Aduuuu sedih sgt aku tgk keadaan dia time tu. Tak sangka sgt. Mcm baru lg aku borak2 dgn dia psl dia dah tunang masa aku pegi ikut show ke sg besar bln februari ari tu. Dan baru je lg mgu lps aku borak2 dgn dia psl hal aku dgn si dia. Takde rezeki la nuwa nak dtg umah nnt. Sedih sgt rasanya.

Tak lama pun kitorg kat hospital tu. Dlm pkl 1 tu kitorg gerak blk sbb si aqilah byk keje. Yg aku pelik tu perjalanan blk ofis jd makin jauh plak. Ntah mana2 jln kitorg belasah. Sume ni salah si param! Guide jln ntah pape. Mula2 tu nyaris nak sesat tp nasib baik sempat u-turn kat tol. Hahahah tak kisahla janji sampai ofis. Tp perjalanan sampai sejam stgh! Letih kaki aku tekan clutch oit! Si param sedap je duk blkg jd tuanku. Cisss!

Hmm walau apapun, kitorg sume ttp mendoakan nuwa supaya cpt sembuh. Supaya jd kembali ensem dan comel. Nnt bole kawin cpt ok. Doa kitorg sentiasa mengiringi ko nuwa!

0 comments: