Nuffnang Ads

Tuesday, May 26, 2009

Sekeras hati yang lembut..


Bermula smlm 25hb Mei, hati aku jadi keras sgt. Sekeras batu. Nak tulis sekeras kerikil tp mcm tajuk drama plak. Takpe. Sekeras batu pun ok jgk. Knp? Aku tak tau knp. Semuanya kerana hal ptg smlm. Bila perasaan aku diperlekehkan. Hati aku dipijak-pijak sesuka hati. Seolah-olah aku dipandang rendah. Hati? Terluka. Kecil hati. Menangis. Punca? Tak perlu diberitahu di sini. Haihhh knp la aku begitu sensitif sejak akhir-akhir ni. Aku yg sensitif atau org lain yg tidak peka? Soalan itu aku jwb dgn senyuman sinis. Senyuman yg menggambarkan betapa dlmnya luka yg tersimpan. Menahan tangis. Duka itu terlindung di sebalik senyuman yg lahir. Ianya terhenti di situ. Cukup. Setakat itu.

Aku berkeras utk tidak mempedulikan handphone yg ada di dlm laci. Bkn setakat tidak mempedulikan. Tp aku tutup terus. Pesanan aku sampaikan pd yg penting. Cari aku di nombor yg satu lg bila perlu. Selain dr itu? Hanya seorang dua yg tahu. Dan dia la yg menghabiskan kredit dan bateri hp aku. Melayan berborak dr pg sampai ke ptg. Rajin sungguh beliau mendengar aku membebel dan aku juga terlalu penat menjawab stp soalan yg wajib ada dlm stp sms yg dikirim. Sudahnya aku mrh dia. 'Bole tak ko simpan je soalan2 ko tu? Nnt jumpa ko tanya la.. Aku dah penat nak jwb ni..' Heheheh. Ntah pape ntah. Ketawa saja membaca sms beliau. Sengal jgk bdk ni. Terima kasihla ye sbb nak kwn dgn aku. ;)

Mujur masih ada yg mahu memberikan aku senyuman. Kalau tidak? Bole jd gila dgn mslh yg ada. Knp semuanya membisu? Knp semuanya tak bersuara? Aku ni dlm dunia atau di dlm mimpi? Nak sebut alam yg satu lg tp tak baik. Aku selalu doa aku dipanjangkan usia. Hehe. Amin.
Pelikla. Dorg tu lahir mmg takde perasaan ke? Mmg takde hati perut? Sampai hati btul nak menyakitkan hati org lain.

Tiba-tiba aku termenung kejap. Apa salah aku agaknya? Knp aku tak dipedulikan langsung? Aku ada buat salah ke? Kejamnya dunia ni! Dunia mmg kejam! Manusia pun sama jgk kejam! Sume2 la kejam! Takde yg tak kejam melainkan kejam belaka! (emotional sgt ni..aku tak peduli..!) Mcm2 perangai manusia yg ada dlm hidup aku skrg ni. Yg takde perasaan. Yg senyap tiba2. Yg emo tak bertempat mcm bdk2 kecik tak cukup umur! Bosanla. Perangai ntah pape. Malas aku nak komen byk. Suka hati mereka la.

0 comments: