Nuffnang Ads

Tuesday, March 24, 2009

Balloon Fiesta 2009























22 Mac 2009 ~ aku,jedah ngan naz pegi Putrajaya nak tgk balloon fiesta..pagi2 lg dah bgn punyela semangat nak pegi tgk..sblm terus ke Putrajaya tu aku singgah umah dulu tukar baju..gile panas2 nnt nak pakai short sleeve..itamla tgn aku..sampai2 sana tu dlm pkl 11 lbh..mak aiii ramainye org..sana org sini org..situ org sinun org..belon? eh mane belon? takde belon pun? btul ke tmpt belon ni? si jedah plak pegi petik jgn2 ni family day mane2 company..hek elehh takkanla family day org bertempiaran mcmni..dahla ramai gile org..ada yg kumpul kat satu2 tmpt..ingatkan ape rupanya tgh beli belon yg kecik2 tu..laaaa mcmtu pun nak berebut..ntah pape ntah dorg ni..pastu kitorg pun jln2 la tgk ada jual apa kat situ..ingatkan nak carik apa2 souvenir yg ada tulis fiesta balloon..takat yg biasa2 tu buat ape..kat kedai tepi jln pun ada jual..aku carik punye carik punye carik..hahhh nmpk tuala! dia ada sulam tulis2 fiesta balloon 2009..okla ni..murah plak tu..beli 2 RM15 jer..pastu mamat tu ckp bole tulis nama la plak..hah lgla aku teruja..nak buat! nak buat! nak buat! ingatkan nak letak nama lain2..tp akhirnya aku decide utk letak dua2 nama sekali..barula cunnn..huhuhu suka! suka! suka! dah decide kaler benang sume kakak tu suh jln2 dulu sbb lama lg baru siap..ramai org nak tulis nama jgk..mula2 tu amik towel tu satu coklat satu putih..
pastu tgh jln tu tiba2 terfikir "eh knp aku nak buat lain2 ek? buatla sama kaler barula lawa.." aku pun terus patah blk pegi kedai tu..sblm tu aku tel la dia dulu tanya nak coklat ke putih..tercengang2 dia tiba2 aku tel tanye suka yg mana..pelik je..huhuhu..dlm hati ni doa dia pilih kaler putih..fuhh nasib baik dia pun decide putih..tp aku tak bgtaula knp aku tanya walaupun dia sibuk dok tanya..bdk berdua tu plak tggu kat keta jer..

tp panas terik btul Putrajaya ari ahad tu..mula2 aku pakai sandal je..tp pastu aku risau kaki aku itam aku tukar pakai kasut..barula selesa jln..pastu pkl 1.15 plak nak naik lake cruise..wuuu bestnye naik bot! dah lps naik bot kitorg pegila amik towel aku tu..dah siap! ngeeee canteknye! mesti dia suka..pastu tiba2 dpt info yg belon panas akan naik dlm pkl 5.30 / 6.00 ptg sampai maghrib..hohh??!! skrg baru pkl 2.30! aduuuu lamanya nak tggu..ermm mmg tak dpt la..kitorg decide terus blk jer..aku pun ada plan lain ni nak pegi pkns plak..naz membebel frust tak dpt tgk..tp nak buat mcmana..lg 3 jam nak tggu tak sggp aku..kalau kitorg tau awal2 schedule dia mmg aku pegi lmbt tp malangnya kitorg tak tau..so kitorg blah n terus menghala ke shah alam..tp sblm tu kitorg beli belon jgk! yahoo bestnye..tak dpt belon tp beli pun oklaaaa...kat entry ni aku masukkan sekali gamba2 aku kat Putrajaya tu..dan belon MinnieMouse aku..yeayyyy..

6 comments:

CIVIC Power said...

Salam singgah

Takpe le hitam tangan tu sket.. manelatau leh tuka jadi Lyana Jasmay ke..

MsGaijin said...

tanakla..nnt kalau aku bersanding burukla tgn aku..pastu kang maluler aku time nak sarung cincin..

CIVIC Power said...

Cincin tu suruh husband mike beli warna putih. Baru jelas nampak.. iyelah udah itam le katekan

MsGaijin said...

kuang asam ko wan..cisss~~
eh tp mmg aku nak white gold pun..
mana kamu tau nih?

CIVIC Power said...

Sebab ang tu nak yang mahal aje

MsGaijin said...

bukan yg mahal..tp yg bernilai dan berharga..heheheheheheh