Nuffnang Ads

Saturday, April 14, 2007

Try To

try to understand diz situation but i can't. sapela yg bole faham kalau manusia tu bole berubah2 dlm sekelip mata je. hari ni dia mcmni tp esok dia mcmtu. hari ni dia baik tp esok dia jahat. hari ni dia syg tp esok dia benci. hari ni dia rindu tp esok dia menjauh. hari ni dia bising tp esok dia bisu. hari ni dia mesra tp esok dia dingin. sape yg bole faham? try to but i can't..

aku langsung tak bole nak faham sikap org mcmni. adakah mesranya dia semlm cuma pura2 atau sekadar menduga? tp mcmana dgn dinginnya dia hari ini? adakah pura2 atau masih mahu menduga?

aku tak pernah tak melayan bila dia menyapa. tp bila aku memerlukan kenapa mesti aku diabaikan? seolah2 keadilan itu tiada utk aku. mestikah satu2 kemesraan itu wujud hanya dlm satu ikatan yg bernama cinta? tp dlm persahabatan, kemesraan itu tiada? adilkah kehidupan ini kalau itu yg berlaku pd kita? ruang utk meneruskan itu ada sekiranya keadilan itu sama rata aku rasa. tp ruang itu semakin menipis kalau beginilah caranya kemesraan itu digunakan. aku mahu seperti dulu. bukankah mesra itu subjektif? knp mesra itu mesti dlm cinta sahaja? knp tidak skrg? sekalipun kata namanya berbeza tp perasaan dan ayat penyatanya tetap sama.

sukarnya meyakinkan manusia yg tak tau menilai...

0 comments: