Nuffnang Ads

Friday, March 30, 2007

Jujur & Syg

"kamu tidak jujur! tidakkah kamu tahu kejujuran itu yg mengikat kasih syg?"

"tidak! bagaimana aku harus jujur sekiranya kamu tidak memberikan aku sepenuh kasih syg? dan kalau jujur itu mengikat kasih syg kamu harus pastikan yg kasih syg kamu itu benar2 cukup utk mengikat kejujuran aku pd kamu!"

"apa gunanya aku berikan kasih syg pd org yg tak jujur?"

"hmm.. dlm mengenal cinta itu kamu perlu memberi dan melepaskan rasa kasih syg yg sepenuhnya utk membina kepercayaan org lain supaya bersikap jujur pd kamu.. jgn sewenang2nya kamu meminta kejujuran org lain kalau kamu sndr tidak menunjukkan rasa syg kamu itu.. "

"jgn kamu nak pusing cerita. yg penting adalah kejujuran."

"utk apa aku jujur pd yg tak menghargai. utk apa aku jujur pd yg syg setakat kat mulut. aku tak perlukan syg yg mcmtu utk menjamin kejujuran aku. kamu sndr tak menghargai aku. jd jgn meminta kalau kamu sndr tak tau nak memberi."

"kamu yg minta utk dihargai bukan? selama ini kamu yg selalu minta. kamu dah lupa ke?"

"tapi aku tak rasa dihargai. tak pernah aku rasa. apa yg kamu buat dlm usaha ke arah itu? aku bercinta bkn sekali tp aku belum pernah kena mcmni. kamu tau apa mksdnya tu?"

end...................................

0 comments: