Nuffnang Ads

Tuesday, February 27, 2007

kamu yg bergelar sahabat

selama hampir 24 thn aku hidup aku masih belum ada seorang manusia yg bergelar sahabat. knp ye? aku tak mencari kesempurnaan utk melabelkan kamu sbg sahabat sejati. aku tak memerlukan rupa atau harta sbg tiket utk memanggil kamu sahabat aku di dunia dan akhirat. aku cuma mencari tempat utk aku berkongsi suka duka, ketawa air mata dan segala masalah yg aku ada. sama ada masalah yg lalu ataupun yg akan dtg. aku mencari tempat utk aku meluahkan segala susah senang dan segenap perasaan yg aku ada. knp terlalu susah utk aku dpt semua tu?
ke mana je aku pergi mesti ada backstabber ni. seorang kwn yg bergelar kwn hanya pd zahir atau bila depan kita je. tp bila kat blkg dia sbnrnya lawan. bg aku manusia yg mcmni jenis manusia yg cuma bertopengkan makhluk ada tanduk. aku malasla nak sebut apa. aku sndr puas fikir apa salah kita pd org lain sampaikan org lain tak jemu2 nak bercerita psl kita. mulut manusia mcmni tak kenal bosan ke? tak tau rasa bersalah ke? bila nak brg, nak ape2 baru baik tapi blkg kita kata kita mcm2. lebih baik kwn dgn org yg cari aku time susah dan lupa aku time senang drpd aku berkawan dgn org yg baik dpn aku tp bila kat blkg aku dia main pisau. nak menikam je kejenye. apa masalah manusia yg spesis mcmni pun aku tak tau.
tp aku tau knp. masalah ni sbnrnya disebabkan perasaan hasad dengki, busuk hati dan cemburu. dengki dgn kejayaan org lain, busuk hati dgn keistimewaan org lain dan cemburu dgn kelebihan org lain. aku tak meletakkan segala kejayaan, keistimewaan dan kelebihan tu di bahu aku apa lagi nak mengaku aku ada semua tu tp org lain yg dengki + busuk hati + cemburu tu yg patut fikir apa salah aku pd dorg yg dorg nak lebih2. nak kena penampar ke?

0 comments: